Aztec.pl - Forum Dyskusyjne Strona Główna Aztec.pl - Forum Dyskusyjne
pasjonatów wirtualnego latania

FAQFAQ Regulamin  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobre, darmowe samoloty do FSX v2
Autor Wiadomość
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2913
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Mar, 2010 21:41   Dobre, darmowe samoloty do FSX v2

Dobre, darmowe samoloty do FSX v2

Postanowiłem zamknąć temat o dobrych, darmowych samolotach do FSX - jakość niektórych podlinkowanych samolotów była dyskusyjna, inne okazywały się portami z FS9, a odnośniki do kolejnych przestały działać po awarii Avsimu... do tego wątek specjalnej wartości informacyjnej nie miał - co komu jedynie po nazwie samolotu i linku, które zawierała większość postów. Godne polecenia statki powietrzne do FSX, oczywiście kompatybilne z SP2/Acceleration i wspierające bajery FSXa (ponadto powinny działać z DX10 preview) zebrałem w poniższym zestawieniu.

Do większości dołączyłem linki ze screenami lub filmikiem - dzięki takiemu rozwiązaniu ładowanie wątku nie będzie spowalniane przez dziesiątki obrazków. Wybrałem dodatki które mi się spodobały; ktoś może uznać niektóre z nich za średnie, ktoś inny stwierdzi że poprzeczka jest za wysoko i niezłe dodatki nie dostały się do tematu - de gustibus...

Uwaga, do działania niektórych dodatków potrzebny jest Acceleration - bez niego nie będą funkcjonować wielosilnikowe śmigłowce, a w kokpicie mogą ziać dziury w których normalnie znalazłby się MFD z Horneta.

Samoloty:

Fokker Dr.1 Neoqb - samolot twórców symulatora Rise of Flight, swego rodzaju pokaz możliwości - i to udany. Samolot wygląda wspaniale, lata w sposób zbliżony do tego znanego z opisów, a całość uzupełniają świetne dźwięki.
Alternatywa dla pierwszowojennego badzie... pakietu Abacusa.
Pięciostronicowy wątek na Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych oraz filmik.

Bristol F2B Roberta Bruce'a (dostępna jest także nieco okrojona wersja dla FS9) - nie tak piękny jak Fokker, ale to nadal bardzo dobry dodatek. Samolot używa dźwięków Cessny, dlatego polecam je podmienić np. zestawem z tego samolotu (przynajmniej liczba cylindrów się zgadza). By cieszyć się wszystkimi modelami i malowaniami należy pobrać cztery części po około 20 mega.
Garść screenów.

MiniMax Flight Replicas
Mały samolocik udostępniony za darmo przez producenta płatnych dodatków. Aeroplan jest wykonany bardzo estetycznie (w kokpicie kilka 3dgauges), model lotu jak znalazł dla chcących powolutku pozwiedzać scenerie i zakręcać niemal w miejscu, a nielubiących helikopterów.
Screeny.

Płatowce z SimHangaru:
Miłośnicy samolotów z okresu międzywojennego o polskich korzeniach będą usatysfakcjonowani - wszystkie samoloty są przedniej jakości i korzystają z FSXowych nowinek. Lublin występuje także w wersji na pływakach, a w nowoczesnym kokpicie RWD-14 można podziwiać wskaźniki zrobione w 3d.
Lublin R.XIIID Michała Puto (istnieje wersja dla FS9 oraz War over Poland). Wątek na forum Iłka raz.
RWD-8 Pws wraz z rozszerzeniem Piotra Miki, Michała Puto, Łukasza Kubackiego i Roberta Rogalskiego. Wątek na forum Iłka dwa.
RWD-14 Czapla i łatka Piotra Miki, Łukasza Kubackiego i Michała Puto Wątek na forum Iłka trzy.
Dla urozmaicenia lotów warto pobrać scenerie z epoki, czyli Puck oraz Pole Mokotowskie.
-
RWD-10 - pierwszy samolot samodzielnie stworzony przez Łukasza Kubackiego. Wątki na forum Iłka oraz SOH.
Curtiss Jenny - ze względu na prawa autorskie w archiwum zawarto jedynie natywne modele i tekstury przekonwertowane przez Michała Puto. Posiadacze FS9 mogą przekopiować niezbędne pliki ze starszego symulatora albo wypakować je z płyt instalacyjnych.

FlyingStations:
Fairley Swordfish, także w wersji na pływakach
Westland Wyvern (istnieje wersja dla Wings over Israel) - wyróżnia się niebanalnym wyglądem
Oba samoloty wykonane są porządnie, jednak rewelacji nie należy się spodziewać (najgorsze wrażenie robią kiepskie tekstury tuż przed nosem pilota). Ze strony twórców można także pobrać fajnie zrobione lotniskowce HMS Victorious oraz HMS Ark Royal.
Wątek na Sim-Outhouse i filmik poświęcony Miecznikowi oraz temat i filmik z Wiwernem w roli głównej.

de Havilland Tiger Moth (wersja 1.1) Anthonego Lyncha - wspaniale wykonana legenda awiacji, do której dostępny jest gros świetnych repaintów. W VC możemy zerkać na gaugesy w 3d lub po prostu podziwiać widoki, także z kokpitu pasażera. Dzięki małemu konfiguratorowi można dostosować wygląd samolotu, autor zamieścił także rzadziej spotykane bajery - delikatne niby-cienie w VC oraz możliwość startu silnika przez ręczne kręcenie śmigłem. Warto wspomnieć o serii świetnych scenerii małych lotnisk w Australii tegoż autora, dostępnych na stronie Aussiex. Alternatywna dla Tiger Motha Justflightu.
Wątek na SOH i fajny filmik ze wskazówkami.

North American T-6 Texan oraz update do wersji 1.1 - Warwick Carter, David Eckert, Michael Flahault
Bardzo fajnie odwzorowany słynny samolot treningowy. Warto zwrócić uwagę na realistyczną procedurę startu silnika, wymagającą użycia m.in. ręcznej pompy paliwa. Oba kokpity są w pełni funkcjonalne, a w małym konfiguratorze można przywołać hak do lądowania. Autor bardzo delikatnie zarysował nity, niektórym efekt może wydać się zbyt subtelny - wtedy warto skorzystać z tego zamiennika domyślnych malowań.
Alternatywa dla Texana Alphasimu lub SkyUnlimited.
Wątek na SOH.

Gee Bee Model Z Supersports Warwicka Cartera
"Latający Silnik" w wydaniu FSXowym - czy trzeba pisać więcej? Samolot jest wykonany naprawdę nieźle, choć model mógłby trochę zyskać po wygładzeniu kilku krawędzi. Kokpit prezentuje są dobrze, szczególnie fajne są świetlne refleksy na szybkach wskaźników (oddanych w 3d). Model lotu powinien stanowić wyzwanie, dźwięki pochodzą niestety z defaultowego DC-3.
Filmik.
Alternatywa dla Gee Bee Alphasimu.

Samoloty Roberta Kerra:
Grega GN-1 Aircamper
Całkiem fajnie zrobiony dwupłatowiec, który nie wiedzieć czemu nie ściągnął specjalnego zainteresowania. Model zewnętrzny jest wykonany poprawnie, tekstury trochę gorzej, ale już VC prezentuje się fajowo - w środku witają nas gaugesy w 3d i wibrująca antenka radia. Screeny i filmiki trudno znaleźć, dlatego musi wystarczyć krótka scenka z testów bety.
-
Rutan Quickie v2
Jednomiejscowy samolot o nietypowym wyglądzie. Wykonany jest bardzo estetycznie, a w kokpicie wymodelowano wskaźniki w 3d. Model bardzo by zyskał na cieniowaniu VC, a tak kokpit sprawia nieco sterylne wrażenie, ale nie jest źle.
Wątek na SOH z kilkoma screenami
-
Throp T-18 Tiger
Kolejny samolot autora to znów maszyna sprzedawana jako zestaw do samodzielnego montażu. Samolot tak jak poprzednie jest bardzo czysty, niemal sterylny - VC trochę by zyskał na przybrudzeniu, lecz nawet bez tego prezentuje się dobrze.
Obszerny wątek na SOH.
-
Pazmany PL-4A
Autor kontynuuje tworzenie samolotów dla FSX dostępnych w rzeczywistości w zestawach do samodzielnego składania. Tym razem padło na jednoosobowy PL-4 - jak zwykle dodatek jest wykonany solidnie i schludnie, jak zwykle teksturom brakuje urozmaiceń i widać powtarzalną fakturę. Z widocznych bugów, z zewnątrz animacja otwierania kabiny nie jest poprawna, ze środka już wygląda jak należy.
Screeny z tworzenia.
-
Mini-IMP
Twórca wytrwale trzyma się schematu tworzenia estetycznie wykonanych modeli samolotów sprzedawanych jako zestawy do własnoręcznego montażu. Screeny z zewnątrz umieszczono tutaj, a kokpit można zobaczyć w wątku o powstawaniu dodatku.

Samoloty autorstwa Dino Cattaneo:
McDonnell Douglas T-45 Goshawk (1.85) Drobnym błędem jest brak polygonów na krawędziach steru wysokości... ale jakbym o tym nie wspomniał, nikt by ich nie wypatrzył.
Screeny na blogu autora i filmik oraz link do nowych dźwięków.

-
Wersja 2.10 T-45 to całkiem nowy model, tak zewnętrzny, jak i wewnętrzny, który obecnie oferuje także kokpit instruktora. Przybyło kilka nowych malowań, poprawek doczekał się też model lotu, kokpit zyskał na funkcjonalności - między innymi dzięki nowemu, skolimowanemu HUDowi. Do samolotu dołączona jest obszerna dokumentacja.
Screeny można obejrzeć na blogu autora.

-
Wersja 2.21 zawiera głównie małe poprawki, model zewnętrzny kompatybilny z trybami DX9 i DX10 (poprzednio były osobne, różniące się materiałem owiewki) i kilka nowych malowań.
-
Kolejna wersja, 2.25, wprowadza drobne poprawki szczegółów modelu i tekstur.
-
Dalsze poprawki T-45 wprowadzono w wersji 2.40. Dino Cattaneo wydał także swój dotąd płatny samolot, F-35 w wersjach A, B i C jako darmowy dodatek, i w wersji 2.12 wzbogacony o kilka poprawek względem płatnego pakietu. Warto zajrzeć do instrukcji, bo samolot oferuje ciekawe funkcje, takie jak zasymulowany tryb STOVL dla F-35B.
-
Aktualizacja czekała także F-14D - w wersji 2.0 nowy jest nie tylko model zewnętrzny, ale i kokpit uzupełniony o część RIO, dedykowany HUD i usprawniony model lotu. Autor planuje integrację z TacPackiem.
-
Kolejne poprawki, F-35 nosi teraz numer 2.21. Wkrótce następne aktualizacje.
-
Najnowsza iteracje samolotów 2.11 w przypadku F-14 i 2.30 w F-35 prócz małych poprawek wniosły współpracę z TacPackiem. Nie wszystkie nowinki wymagają posiadania dodatku.
-
T-45 w wersji 2.55 i F-14 w wersji 2.20 otrzymały poprawki kompatybilności z P3D v2 i nowe wyświetlacze, niewymagające już plików z domyślnego Horneta z dodatku Acceleartion.
-
Aktualne wersje samolotów to 2.57 w przypadku T-45 i 2.38 dla F-35.

Grumman F-14D Tomcat i update (1.07)
Jak zwykle screeny i filmik.
Fajnie zrobione Goshawk i Tomcat - jednym można potrenować operowanie z lotniskowców, a drugim wyruszyć na poważniejsze misje.
Acceleration wymagany, samoloty używają HUDa i MFD z Horneta. Polecam zainstalowanie bardziej realistycznego wskaźnika przeziernego, dzięki któremu między innymi zyskuje się możliwość korzystania z ILSa oraz TACANów na ruchomych lotniskowcach. Fotorealistyczne tekstury zewnętrzne nie wszystkim przypadną do gustu, ale w końcu to w kokpicie spędza się najwięcej czasu. Tutaj zostały wykonane jedynie stanowiska pilotów, ale pocieszyć się można że dzięki temu FPS jest wyższy. Autor wydał płatnego F-35, jednak rozważa wypuszczenie kolejnych uaktualnień do swoich darmowych modeli.
Nowe HUDy (oraz gauges umożliwiający tankowanie w powietrzu), wątek im poświęcony, a tak to wygląda w działaniu.
Można uznać za alternatywę dla F-14 Iris.
Dla defaultowego Horneta została wydana spora paczka poprawek w wersji 1.2 i nowe dźwięki (zawarte w poprzedniej modyfikacji), a także wersja wyposażona w HUD umożliwiający obsługę działka. Najnowszy HUD i modyfikacje Sludge'a można połączyć, by otrzymać Horneta sporo ciekawszego od gołej wersji.

-
Inną wersją Horneta z Acceleration jest przeróbka wykonana przez wirtualną grupę Blue Angels. Choć z wersją Sludge'a ma wiele wspólnego (można w niej znaleźć taki sam HUD, podobne poprawki grafiki i efektów), to zasadniczo różni się w sposobie oddania modelu lotu - Sludge zajmował się głównie modyfikacją pliku .air, tymczasem Blue Angels wprowadziło gaugesy, które modyfikują zachowanie samolotu, starając się zbliżyć do efektów uzyskiwanych przez prawdziwy FCS.
-
Horneta, który nie jest opary na modelu z Acceleration, proponuje FSX Blue Angels. To model wchodzący w skład dodatku Combat Pilot, do edycji którego prawa od Thunderhawk Studios otrzymała wcześniej wymieniona grupa. Wyraźnie widać, że samolot został stworzony do użycia w lotach wieloosobowych, ale względem domyślnego F/A-18 z Acceleration widać usprawnienia, z których bodaj najważniejszym jest skolimowany wyświetlacz przezierny. Obrazki i linki do najnowszej wersji można znaleźć na forum FSDT.


Mirage 2000 - Roland Laborie, Jean Bourgeois
Bardzo ładny model zewnętrzny z efektownymi światłami w 3d, wiele ciekawych malowań, sensowny kokpit i instrukcja obsługi w języku francuskim... Na szczęście dla nieznających języka są obrazki. Przed ściągnięciem wymagana jest darmowa rejestracja.
Dla mniej kumatych filmik - poradnik uruchamiania.
Bardzo fajne promo oraz wątek na SOH.
Strona autora, jedyna pozwalająca na ściągnięcie samolotu, obecnie nie działa.


Samoloty Dave'a Garwooda.
Dobrze wykonane samoloty rodem z Wielkiej Brytanii (od fajnego, aczkolwiek już nieco nadgryzionego zębem czasu Dragon Rapide'a przez całkiem fajnego Beaufightera, fajowskiego Hawker Huntera w wielu wersjach do całkiem rewelacyjnego Austera) do różnych zadań i pochodzące z różnych epok łączy ten sam wykonawca. Wyraźnie widać rozwój jego umiejętności, choć nawet najstarszy z jego samolotów do FSX można polecić.
De Havilland Dragon Rapide - alternatywa dla DH-89 Icarusa. Filmik.
Bristol Beaufighter - filmik.
Hawker Hunter w wersji myśliwskiej, szturmowej i treningowej oraz brakująca teksturai poprawka modelu. Alternatywa dla Hawker Huntera Alphasimu. Wątek na SOH.
Auster J1 Autocrat - wątek na SOH i fajnie zrobiony filmik.
-
Aktualna wersja 4.0 Dragon Rapide'a została zmieniona niemal w całości - zawiera odświeżone modele, nowe malowania, poprawiony został także model lotu i funkcjonalność kokpitu. Pojawiła się także natywna wersja na pływakach, dostępne są też paintkity. Screeny można obejrzeć tutaj.
-
Następnym samolotem jest estetycznie wykonany de Havilland Mosquito B.IV. Obrazki drewnianej konstrukcji można obejrzeć tutaj. Udostępnienie paintkitu zaowocowało już powstaniem wielu repaintów, a autor nie wyklucza możliwości stworzenie kolejnych modeli.

Lockheed L-188 Electra FS-KBT
Electra w wersji pasażerskiej oraz cargo autorstwa Daisuke Yamamoto i Hiroaki Kubota (twórcy m.in P-3 i Super Horneta dla FS9). Samolot jest daleki od ideału, nie wszystkie systemy można obsługiwać z VC, tekstury zewnętrzne mają jak dla mnie nieco zbyt agresywny bump-mapping, animacje śmigieł nieco się przycinają... jednak mimo tych wad dziwnym trafem przyjemnie się do niego wraca.
Do poprawnego działania warto zaaplikować oficjalną łatkę oraz zmieniony kod startera i nieoficjalny patch.
Filmik.

Lisunow Li-2 Dzies Design
Ciekawostka - licencyjna wersja DC-3 сделано в СССР. Samolot nie jest piękny, model i tekstury nie są najwyższych lotów, ale oferuje ciekawe systemy, symuluje także zamarzanie szyb i szkiełek wskaźników. W pakiecie znajdują się też 2 "ukryte" malowania, polarne i WWS - tutaj wskazówka jak się do nich dobrać. "Demo" w nazwie nie oznacza zablokowanych możliwości ani istnienia płatnej wersji, chodziło chyba o demonstrację możliwości.
Poradnik uruchamiania silników, cyrylicą (jest też obrazek z numerkami) i wykaz instrumentów oraz prawdziwa instrukcja operacyjna.
-
Przy okazji można wskazać dodatek dla defaultowego DC-3 autorstwa Jamesa Edena i Jona Murchisona, dodający m.in modele cargo i LC-47 na płozach (filmik).
-
Kolejna wariacja DC-3 w postaci C-47 Manfreda Jahna i Marvina Cartera. Model zewnętrzny jest nowy, natomiast VC tylko uzupełnione o silniki i nowe tekstury. Dostępne jest multum repaintów.
Baza i wnętrze oraz alternatywne tekstury VC, VC dla wersji R4D, kolejna paczka tekstur VC i w końcu screeny.
-
Pojawiły się kolejne wersje, C-47 z płozami oraz R4D-5L.
-
Manfred Jahn wraz z zespołem wydał kolejną inkarnację DC-3 - Baslera BT-67. Samolot był tak dobry, że doczekał się własnego wątku na forum, w którym znalazł się krótki opis wraz z linkami.
-
W wymienionym wątku przybyły linki do dwóch kolejnych modeli Baslerów.
-
W powyższym wątku dodałem link do następnego dodatkowego modelu, DC-3T.
-
Kolejna wariacja DC-3 to C-117D Skytrooper. Wirtualny kokpit to zmodyfikowane wnętrze Baslera, dostosowane do maszyny tłokowej. Autorzy zalecają użycie tych dźwięków.
-
Zarówno DC-3, jaki i C-117 zostały wydane w wersjach V2. Oba oferują współczesne kokpity zaadoptowane z Basslera i szereg poprawek, tak dotyczących wyglądu, jak i funkcjonowania, i do obu dostępne są już pakiety malowań oraz dźwięków. Pliki jak na razie dostępne są tylko w serwisie Sim-Outhouse.
C-47 v2, C-177 v2, dźwięki i pakiety tekstur.

Cessna 152 - Justflight
Jeden z samolotów z płatnego pakietu Flying Club został udostępniony za darmo - ze względu na małą ilość darmowych samolotów GA do FSX można się nim zainteresować. Lista ficzerów oraz screeny znajdują się na stronie wydawcy. Przed instalacją należy przeczekać reklamę. Samolot może stanowić alternatywę dla C152 Carenado. Przy okazji można także wspomnieć o samolocie Beech Bonanza P-35 (update) z usterzeniem motylkowym (autorzy: Brett Henderson, Alejandro Lucena), który nie powala wykonaniem (dlatego został dopisany niejako na marginesie), lecz także specjalnie nie odrzuca. Autor zapewnia, że starał się wiernie oddać model lotu prawdziwej maszyny.

Pozostałe samoloty Alejandro Luceny (dodane na prośbę Lucasa) można znaleźć na stronie FSND - dwa ostatnie, Cessnę Citation X i MD-83 wyposażono w FMC autorstwa Garretta Smitha, oparty na defaultowym GPSie. Z zewnątrz i z pewnej odległości prezentują się nieźle, wnętrza niestety trochę rozczarowują - wielkość reklam jest niewspółmierna do jakości.
-
Na stronie pojawił się MD-83 v2, różniący od poprzednika kilkoma poprawkami i usprawnieniami, a także zmodyfikowany model VC do defaultowego 737-800.

Samoloty Tima Conrada
Tutaj każdy musi sam wybrać, które samoloty uważa za "dobre". Piglet jest bardzo płodnym twórcą, nie tylko zrobił sporo samolotów do FSX, ale wypuścił także uaktualnienia do swoich starszych modeli rodem z FS9. Generalnie, im nowszy dodatek, tym lepszy - wyraźnie widać rozwój umiejętności autora. Dostaje się to co widać na screenach; wszystkie są bardzo proste, oparte wyłącznie na defaultowych systemach, ale za to nie dają po klatkach. Te, które uznałem za naprawdę godne polecenia to jego trzy najnowsze produkcje:
Antonow An-32 - miłośników samolotów zza wschodniej granicy ostrzegam, ze żadnych ciekawych systemów tu nie znajdą, a przyrządy nie działają tak jak powinny. Zalecany Acceleration (MFD z Horneta na środku kokpitu). Wątek na SOH.
Morane Saulnier MS-760 Paris Jet - koniecznie należy ściągnąć uaktualnienie, inaczej sztuczny horyzont nie będzie funkcjonować. Wątek na SOH.
A-1J i A-1H Skyraider - najnowszy model Pigleta, gratka dla lubiących zapach napalmu o poranku. Wątek na SOH i filmik.
Poza tym dosyć ciekawe są Saab J-21, Embraer A-29B Super Tucan, OV-10 Bronco, XP-56 Black Bullet i Zlin Z-50 (dostępne fotorealistyczne repainty Żelaznych).
Jeśli ktoś ma chęć na starsze (czyli brzydsze) modele, to znajdzie je tutaj.
-
Od czasu ostatniej aktualizacji Piglet nie próżnował i wypuścił 2 samoloty, Kyūshū J7W1 震電 - prototyp japońskiego myśliwca z końca II Wojny Światowej - oraz ultralekki samolot Аviatika-МАI-890. Screeny pierwszego można obejrzeć tutaj (miga także na tym filmiku), natomiast wątek poświęcony drugiemu znajduje się tu.
-
Tym razem Piglet aktualizował swojego Pilatusa PC-7 do wersji 2.0 - VC stał się bardziej przestrzenny, doszedł funkcjonalny tylny kokpit, zwiększono rozdzielczość tekstur zewnętrznych. Screeny i krótki filmik można zobaczyć tutaj.
-
Kolejnym samolotem Pigleta jest Pilatus PC-6 Turbo Porter w wydaniu Fairchilda, którego screeny można zobaczyć tutaj.
-
Tim Conrad w międzyczasie wypuścił dwa samoloty - fikcyjnego Sus Scrofa SS-4P (screeny) i japoński myśliwiec, Mitsubishi J2M3 雷電 (screeny). Pierwszy nie jest porywający, natomiast drugi jest zdecydowanie najlepszym samolotem Pigleta, w dodatku miłośnicy lotnictwa z Kraju Wschodzącego Słońca specjalnie wielu alternatyw nie mają. W kokpicie 2 przełączniki mają nie do końca poprawne animacje, ale nie wpływa to specjalnie na obsługę samolotu.
-
Płodny twórca uraczył kolejnym samolotem - Fairchild PT-19B oferuje dwa funkcjonalne kokpity w ładnym modelu, dźwięki trzeba dobrać samemu. Wątek z obrazkami i poprawką kompasu.

Skoro już jesteśmy przy tematyce samolotów akrobacyjnych, można napisać o całkiem fajnie wykonanym Suchoju Su-26 (wątek na forum Avsim.su oraz filmik) mogącym być alternatywą dla płatnej maszyny EAW, dwupłatowcu Ultimate Bipe wykonanym na poziomie nieco starszych modeli Pigleta oraz samolocie Zivko Edge 540 (wątek na SOH ze screenami i modyfikacją contact points), najsłabszym akrobacyjnym samolocie do FS-a który jeszcze może się podobać).

Napomknąć można o maszynach Tomasa Rutha: A300 (-B, -600R, -600F i Bieługa), A310, A330 (-200, -200F, -300 i MRTT), A340 (-200, -300, -500 i -600) oraz Rusłanie i Mriji - wizualnie nie powalają, a systemy to na dobrą sprawę nic ponad default, jednak ze względu na małą ilość tego typu samolotów zdecydowałem się o nich napisać. Wszystkie na Avsimie, dzięki ZipDive z instrukcjami można zapoznać się przed ściąganiem:
Przykładowy filmik z A340-600 oraz screeny Rusłana i A300.
-
Autor nie próżnuje i po stworzeniu model większości Airbusów udostępnił Boeinga 727, także w wersji ADV. Dostrzegalny jest wzrost jego umiejętności, screeny modelu można obejrzeć na SOH, a samolot i niezbędną łatkę pobrać stąd (dodatkowa korekta wskaźników tutaj).
-
Najnowszy L-1011 (poprawka) to niestety sam model zewnętrzny, nie jest więc specjalnie ciekawą propozycją.
-
Kolejny samolot Thomasa Rutha, McDonnel Douglas DC-10 został stworzony w kooperacji z Erikiem Cantu. Model zewnętrzny znany z FS9 został przerobiony na natywny dla FSX i wyposażony w nieco sterylny, ale całkiem ładny i funkcjonalny VC. Podobnie jak w 727, panel inżyniera oferuje dosyć mocno ograniczoną funkcjonalność, ale lepsze to niż nic. Pakiet zawiera modele DC-10-10, -15, -30 i -40, które można ustawić pod konkretne konfiguracje operatorów (silniki, drzwi cargo, osłony itp.) a także KC-10 z bomem i przewodem elastycznym.
Kilka screenów i poprawioną sekcję [contact_points] można znaleźć tutaj.
-
Następny samolot Thomasa Rutha to wprawdzie czterosilnikowy samolot o dużym zasięgu, lecz tym razem w przeciwieństwie do poprzednich pochodzi z okresu II Wojny Światowej. Messerschmitt Me-264 dostępny jest w 3 wersjach, którym towarzyszą instrukcje po angielsku i niemiecku. Screeny na SOH.

Avions Mudry Cap 10 B - Samdim Design
Dwa lata po premierze wersji dla FS9 samolot pojawił się w wydaniu FSXowym (choć od starszej wersji wizualnie niewiele się różni). Ząb czasu go specjalnie nie nadgryzł, nadal prezentuje się dobrze, a według autorów lata w sposób bardziej zbliżony do oryginału.
Kilka screenów tutaj.

SNCASO SO-4050 Vautour - Philippe Penot
Interesujący i zapewne mało znany francuski myśliwiec - największa wada to ładny, ale nieklikalny VC... co gorsza, panel go nie zastępuje - w efekcie samolot trzeba obsługiwać za pomocą klawiatury, co na pewno wielu zniechęci. Skromna dokumentacja głównie po francusku.
Starsza wersja bez VC jest dostępna dla FS9.
Graść screenów w na forum SOH.
Pojawił się także dodatek z wersją izraelską, do znalezienia na Flightsimie.

Samoloty Roberta Richardsona
Tak naprawdę za godny polecania uważam jeden z nich - najnowszego Vampire'a. Starszy Sea Venom wykonany jest przeciętnie, a Fairley Gannet nadrabia ciekawym wyglądem. W dwóch najnowsze samolotach VC jest bardzo ciemny i błyszczący, co pogarsza jego czytelność. Umiejętności autora się rozwijają, a w najnowszym jego samolocie znalazły się nawet gaugesy w 3d - choć do czołówki dodatków do FSX nie należą, to mogą stanowić alternatywę dla samolotów Alphasimu.
FAW.21 i FAW.53 oraz screeny.
AS Mk.1, COD Mk.4 i AS.6 oraz wątek na SOH.
DH100 i screeny.
-
Kolejną maszyną Roba Richardsona jest de Havilland DH.103 Hornet w czterech wersjach: Mk 1, NF 21 (patch, screeny), F Mk 20 (patch, screeny) oraz F 3 (screeny). Pobrać można także alternatywny model lotu, którego zmiany względem oryginału opisano na SOH.
-
Autor nie próżnuje, kolejnym tworem jest Beagle Basset - mimo wadliwych animacji kilku przełączników w VC i nieklikalnego pokrętła nastawu ciśnienia warto spojrzeć, choćby po to by zobaczyć rozwój umiejętności autora.
-
Następnym dodatkiem tegoż autora jest Scottish Aviation Twin Pioneer - screeny można obejrzeć tutaj, wiadomego pokrętła nadal szukać próżno.
-
Rob Richardson tym razem wziął się za pierwszy turbinowy myśliwiec RAF-u, Gloster Meteora. Na razie dostępne są dwie odmiany, nocnego myśliwca NF.14 (fix, screeny) i myśliwca F.8 (screeny). Tradycja zachowana, wiadomego pokrętła oczywiście brak.
-
Kolejny samolot to Avro Shackleton - kokpit nie jest już tak ciemny jak w poprzednich dodatkach autora, ale teksturom nadal nie zaszkodziłaby wyższa rozdzielczość. Warto pobrać bliższe oryginałowi dźwięki. Tutaj w okienku Kollsmana miast nastawy ciśnienia wyświetla się aktualna wysokość.
Screeny w serwisie SOH.
-
Kolejne samoloty autora to de Havilland Sea Vampire, de Havilland Venom w wersjach FB1 i FB4 oraz Vampire FB5 - względem poprzednich modeli można zauważyć ładniejsze modele zewnętrzne i lepsze tekstury, wnętrza nie zmieniły się za bardzo i stoją na przyzwoitym poziomie.
Screeny jednego, drugiego i trzeciego.
-
Na stronie pojawiły się dwie nowe pozycje - Venom Mk4 w wydaniu szwajcarskim oraz Airspeed Ambassador AS.57. Prezentujący się całkiem nieźle VC można zobaczyć na screenach tutaj (pochodzą z wersji bardziej aktualnej niż ta przedstawiona na stronie autora).
-
Kolejny samolot to Airspeed Ambassador MK.2, różniący się od AS.57 jedynie antenami.
-
Przybyły kolejne dwa samoloty, nowe wersje już znanych - prototyp Vampire'a i Gannet w wersji wczesnego ostrzegania.
-
Najnowszy samolot to Supermarine Attacker FB2 - z zewnątrz prezentuje się poprawnie, natomiast w kokpicie wielkiego progresu względem poprzednich samolotów autora nie widać - obrazki można obejrzeć tutaj.
-
Autor zaskoczył odejściem od brytyjskich konstrukcji i udostępnił Convaira F-106A, którego screeny można obejrzeć tutaj.
-
Tym razem autor wziął na celownik samolot lotnictwa ogólnego, Cessnę 310. Zrzuty ekranu inne niż na stronie autora zobaczyć można tutaj. Udostępnienie paintkitu zaowocowało pojawieniem się garści nowych malowań.Poprawnie odwzorowany wysokościomierz barometryczny nadal pozostaje w sferze marzeń.
-
Nowy Meteor w kolekcji to wersja NF-11.
-
Kolejne Metory to wersje F.3, F.4, T.7 i FR.9.

Ciekawostką jest natywna wersja Luscombe Model A8, czyli FSXowe wcielenie samolotu autorstwa Lynn i Billa Lyonsów, dobrze znanych z wielu dodatków dla FS9. Po modelu widać już wiek, niegdyś rewolucyjne opcje już się nieco opatrzyły, ale to nadal fajna propozycja. Trochę screenów znajduje się na SOH.

Golden Age Simulations, wypuszczająca płatne dodatki udostępnia za darmo samolot Taylor J-2 (dostępna jest także wersja dla FS9), poprzednika Pipera Cuba. Maszyna wykonana jest poprawnie (trochę lepiej od Luscombe A-8), prosta w obsłudze i nie obciąza komputera. Jedyny screen, jaki odszukałem wisi na SOH.
-
Golden Age Simulations udostępniła natywną wersję znanego z FS9 de Havilland Gipy Motha autorstwa Jima Douglassa. W pakiecie znalazł się także Cirrus Moth, wersja na pływakach i amfibia. Screeny z zewnątrz umieszczono tutaj, a kokpit widać tu.

Royal Aircraft Factory SE.5a Alphasimu
Do niedawna płatny samolot został udostępniony za darmo - stosunek jakości do ceny znacząco się polepszył. Dorzucić można także pierwszowojenną scenerię Alphasimu, dostępną za darmo tutaj (opis dotyczy wprawdzie scenerii dla FS9, jednak nazwa archiwum i dział wskazują na FSX) i nowe dźwięki.
Recenzja na Avsimie. Dostępna jest także wersja dla FS9.
-
Alphasim wypuścił kolejny ze swoich starych modeli za darmo, tym razem to T-28 Trojan, zarówno w wersji dla FS9, jak i natywnej dla FSX. Funkcjonalny jest tylko przedni kokpit, wskaźniki nie są najwyższej rozdzielczości, lecz jako samolot darmowy jest całkiem znośny.
-
Następny natywny samolot udostępniony dla FSX to Handley Page Victor - samolot bardzo się zestarzał, ale konkurencji specjalnie nie ma. Obrazki tutaj.

Samoloty Miltona Shupe, Scotta Thomasa, João Paz, André Folkersa i Ursa Burkhardta zmodyfikowane przez Dave'a Carrolla i Allena Richardsa
Samoloty przeznaczone dla FS9 doczekały się swoich natywnych wersji dla FSX. Ostatnio ukazał się Beech D-18S - poprawiony został model zewnętrzny, dodano animację otwierania nosa, dołączono także wersję SNB-2C. W wątku ze screenami znajdują się także alternatywne tekstury śmigieł.
Na stronie FSNorthwest można znaleźć natywne wersje Howarda 500, Spartana Executive i Bella 47 - modele zdążyły się już zestarzeć, ale nadal mają specyficzny klimat i lata się nimi bardzo fajnie. Tutaj nie wprowadzano modyfikacji, dlatego samoloty wyglądają właściwie identycznie, jak wersje dla FS9.
-
Kolejny z samolotów Milltona Shupe doczekał się natywnej FSXowej wersji. De Havilland Puss Moth wygląda dokładnie tak samo jak w FS9 (dodano jedynie kilka malowań), ale miłośnikom Cubów i Austerów na pewno się spodoba. W jednej paczce znajduje się samolot z podwoziem kołowym i na płozach.
Dyskusja na SOH.
-
Po bardzo długim czasie od premiery powstała natywna wersja Douglasa A-26, przekonwertowana przez Johna Terrella. Względem wersji z FS9 przybyło kilka wersji modelu zewnętrznego, pojawiły się także normalmapy. Niestety, rozrusznik bezwładnościowy nie funkcjonuje poprawnie.
Długi wątek z opisem i screenami, a także odnośnikiem do najnowszego zestawu modeli.

Sopwith Camel
Klasyczny myśliwiec w końcu doczekał się swojej natywnej wersji - za pozwoleniem Davida Eckerta, Jeffrey'a Beckwitha i Johna Terrella model dla FS9 został aktualizowany do standardów FSX przez W. E. Stephensa. Model jest stosunkowo prosty, ale na pewno przypadnie do gustu miłośnikom lotnictwa okresu Wielkiej Wojny. Garść screenów.

Dassault MD.454 Mystère IV - Restauravia (dostępny także dla FS9)
Fajnie wykonany francuski samolot myśliwsko-bombowy, oferujący kilka ciekawych zachowań (możliwy jest między innymi pompaż silnika) oraz dobre instrukcje po angielsku i francusku. Po załadowaniu na chwilę pojawia się "znak wodny" producenta, a w VC domyślnie widać dosyć szpetnego pilota - na szczęście można go wyłączyć. Zrzutami ekranu można się napawać na forum SOH.

Nord 3400 Norbarbe - Restauravia i Gilles Faulmeyer
Francuski samolot obserwacyjny wprawdzie nosi numer wersji 1.1, ale jeszcze z dopiskiem beta. Fotorealistyczny VC prezentuje się nieźle (wrażenie trochę psują domyślne radia), dopóki nie spojrzy się na niego z perspektywy innej niż domyślna - niektóre przestrzenne elementy okazują się być płaskie. Do poprawnego działania wymagane są pliki Norda 3202 (który niestety nie jest natywny).
Kilka obrazków.

Caudron C450 i C460 - Restauravia
Finalne wersje francuskich samolotów wyścigowych, których beta dla FS9 pojawiła się dawno temu w serwisie Avsim.su. Tu oferowana jest natywna dla FSX wersja radykalnej konstrukcji w czterech odmianach. VC prezentuje się świetnie, o ile patrzy się na panel instrumentów - lepiej nie odwracać się zbytnio, bo w tylnej części zieje dziura. Biorąc pod uwagę kształt kabiny, w rzeczywistości prawdopodobnie feralne miejsce nie było specjalnie często omiatane wzrokiem, dlatego wada ta specjalnie nie przeszkadza w normalnym używaniu samolotu.
Screeny.

Dassault Mirage IIIB - Restauravia
Restauravia powróciła do szybkich samolotów, sporo uwagi poświęcając wiernemu odwzorowaniu modelu lotu. Odwzorowanie systemów stoi na wysokim poziomie, oba kokpity są funkcjonalne, a w obsłudze maszyny pomaga instrukcja, dostępna w językach francuskim i angielskim. Samolot oferuje także francuskojęzyczny moduł GCA. W planach są wersje C i E. Mirage przeznaczony jest dla posiadaczy dodatku Acceleration. Sporo obrazków można obejrzeć na SOH.

Dassault Étendard IV - Royale French Navy Design
Kolejny bardzo dobrze wykonany francuski samolot. Pokładowy Étendard nosi etykietę bety, jednak nie oznacza to wysokiego stopnia zabugowania, a raczej zamiar rozwijania projektu i dodawania przez twórców kolejnych ficzerów. Do dodatku dołączono dokumentację po francusku i, w nieco uboższej formie, po angielsku. Samolot świetnie uzupełnia lotniskowiec Clemenceau w wersji 2.08.
Obszerny wątek na SOH.
-
Warto wspomnieć o pojawianiu się kolejnej wersji - doszły modele z podwieszeniami innymi niż 2 zbiorniki, a także rozpoznawcza wersja IVPM i działający spadochron hamujący.

-
Ukazała się finalna wersja Étendarda w wersjach M i P, różniących się także kokpitami. Najbardziej zauważalnymi różnicami jest skolimowany HUD i poprawiona rama owiewki, także Clemenceau został uaktualniony do wersji 2.09.
Filmik z wersją IVP (wbrew opisowi to nie Super Étendard).
-
Samolot został aktualizowany do wersji 1.3, a starsze lotniskowce do wersji 2.31. Dodany został także kolejny okręt, lotniskowiec Charles de Gaulle.

Royale French Navy Design i Restauravia
Fouga Zéphyr - pokładowa Fouga właśnie doczekała się natywnej wersji 2.0, w sam czas na trening przed lotami Etendardem. Oba kokpity są funkcjonalne, można także użyć peryskopu instruktora. Tutaj również dołączona jest dokumentacja po angielsku i francusku, podobnie jak w Etendardzie warto się z nią zapoznać, choćby by uniknąć pompażu. Do dziania wymagany jest Acceleration.
Wątek na SOH.

Ultralekki Druine Turbulent autorstwa Bernarda Debierre jest łatwy do przeoczenia - nie tyle ze względu na rozmiar, a raczej dlatego, że link do niego znajduje się tylko na francuskojęzycznym forum. Tam też można obejrzeć screen schludnego VC, filmik natomiast znajduje się tutaj.
Kolejnym samolotem autora był Jodel D.112, ale od poprzedniej aktualizacji listy autor usunął wszystkie linki do swoich samolotów.
-
Oba samoloty, a ponadto natywnego Aéro AT-3 i fikcyjnego w dwóch odmianach Tagazou można znaleźć na stronie http://frenchvfr.free.fr/download.php?lng=fr
-
Pojawiły się kolejne dwa natywne samoloty - Wassmer WA-40 wykonany na podobnym poziomie jak wymienione wcześniej AT-3 i D.112, a także dobrze znana z FS2004 Cessna C150L Fravina. Na razie wydana została natywna konwersja, ale w planach jest także wersja na podwoziu klasycznym.

Przy okazji można też wspomnieć o francuskiej Sokacie Rallye 100ST - model wprawdzie nie jest najpiękniejszy, ale wykonanie jest całkiem estetyczne.

BAe Nimrod - Simshed
"Największy myśliwiec świata" Simshed został wydany w nowej wersji przeznaczonej dla FSX. Oczywiście w pakiecie wśród kilku wersji nie mogło zabraknąć wariantu z podwieszonymi AIM-9. Link uaktualniony, teraz w pakiecie znajduje się manual.

Grob Tutor - Simshed
Kolejna produkcja Simshed to samolot szkolny, Grob Tutor. VC jest nieco toporny, ale funkcjonalny, dźwięki pochodzą z domyślnej Cessny - jednak tutaj jest to uzasadnione, oba samoloty wyposażone są w silnik Lycoming O-360. Miłośnicy maszyn treningowych mogą także zainteresować się CT-4B i E, jednak nie jest to dodatek najwyższych lotów. Na stronie dostąpne są także natywne BAC Strikamaster i Kaman SH-2, ale raczej nie są warte uwagi.
Screeny Tutora.

Iliuszyn Ił-86 - Kirył Konowałow
FSX w końcu doczekał się dużego radzieckiego samolotu. Ił-86 pozwala na wykorzystanie systemów nawigacyjnych Piżma-1 i INSa I-21, jeden wielu utrudni to dokumentacja jedynie po rosyjsku. W kokpicie można podziwiać zegary w 3d, jednak panel inżyniera nie jest funkcjonalny i pozostaje włączanie silników skrótem klawiszowym. Ciekawym dodatkiem jest wersja latającego punktu dowodzenia Ił-86ВКП.
Samolot warto uzupełnić o stosowne dźwięki.
Wątek na forum.

Tu-154B-2 - Project Tupolev
Natywna wersja jednego z najciekawszych samolotów do FS9 ukazała się dosyć nieoczekiwanie. Na razie ma status bety, jednak już jest niemal w pełni funkcjonalna (nie działają głównie drobnostki takie jak kilka pstryczków na górnym panelu w VC, nie są symulowane niektóre systemy których nie było też w B-2 dla FS9). Model Kiryła Konowałowa oferuje VC oddające wygląd kokpitu w latach 70. i 90., miejsce KLNki zajął GNS430 (o ile posiada się płatny dodatek RealityXP). Dokumentacja jest głównie po rosyjsku, jednak w paczce jest także angielski manual starszej wersji dodatku.
Wątek na forum.

-
Pojawiła się wersja 1.0, o czym informuje wątek na forum PT.
-
W tym samym wątku zamieszczono link do aktualizacji do wersji 1.2.1.

Tu-144 - Nikita Konstantinow i inni
Skomplikowany samolot ze złożonymi systemami - przyda się znajomość Tu-154, Iła-62 i Concorde'a. Więcej w poświęconym mu wątku na forum.

Pacific Aerospace Cresco 750 - Deane Baunton
Autor samolotów rolniczych znanych z FS9 wypuścił swój pierwszy model natywny dla FSX. Do starannie wykonanego samolotu jest dołączona rzeczowa dokumentacja, która m.in. wyjaśnia, iż symulacja zmiany masy spowodowanej opróżnianiem zbiornika została oparta na systemie zrzutu szybowcowego balastu wodnego i trzeba przypisać do niej klawisz.
Screeny na forum SOH.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Sob 01 Mar, 2014 19:16, w całości zmieniany 65 razy  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2913
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2012 20:14   

Cytat:
Your message is too long. It can not be more than 65500 chars.


Corben Baby Ace z Classic Wings, samolot sprzedawany w zestawach do składania, ukazał się w wersjach dla FS9 i FSX. Dostępne jest wiele modeli ( w tym na pływakach, płozach i z kołami tundra), tematyka i wykonanie przywodzi na myśl modele Lyonsów. W paczce prócz kilkunastu modeli znajduje się także mnóstwo repaintów. Linki i obrazki tutaj.

Można tu wspomnieć także o FSXowych modelach de Havillanda DH.88, znanego z FS9. Podobnie jak Jenny z SimHangaru, wymaga posiadania FS9.
Na stronie znajdują się także natywne Lohnery i jednopłatowiec Eastbourne, ale ze względu na dosyć mizerne VC zainteresują raczej tylko miłośników złotej ery awiacji.

Będąc przy temacie starszych samolotów, można napomknąć o Blériotach XI Jeana Michela Castagne. Na stronie z pewnym trudem można doszukać się samolotu w trzech wersjach, kilka screenów tutaj.

Dornier Do-28 - Classic Wings
Wersja rozwojowa Do-27 wprawdzie nie umywa się do starszego z samolotów w wykonaniu Digital Aviation dla FS9, jednak statek powietrzny jest wykonany sensownie i mimo VC który można określić mianem dosyć sterylnego stanowi ciekawą propozycję.
Dostępne są wersja A-1 i B-1, na podwoziu kołowym oraz na pływakach.
Screeny z prac nad samolotem oraz wersji ostatecznej.
-
Kolejnym dodatkiem z Classicwings jest Erco Ercoupe w wersjach z kołem przednim, ogonowym, wciąganym podwoziem, na pływakach i dwusilnikowej (wręcz dwukadłubowej) dostępny w dwóch pakietach różniących się wielkością tekstur. Dodatkowo każdy model można skonfigurować w FS-ie (opcje pozwalają wybrać rodzaj owiewki, steru wysokości, świec itp.). Wyraźnie widoczny jest rozwój umiejętności twórcy od czasu wydania poprzedniego modelu.
Na czas lotu warto włączyć autorudder (nie trzeba zaglądać do menu, wystarczy domyślny skrót ctrl+shift+U), bo w prawdziwym samolocie ster kierunku był sprzężony z lotkami, a jedyny pedał odpowiadał za hamowanie.
Obrazki z tworzenia modelu i aktualnej wersji.
-
Autor dokonał także konwersji znanego z FS9 Grummana Duck - dostępne są wersje J2F4, J2F5 i J2F6. Warto także pobrać poprawkę panelu i nowy model lotu w aktualnej wersji V3.
Screeny na SOH.
-
Na stronie pojawiła się także gratka dla najbardziej zatwardziałych miłośników FS9 - natywne modele domyślnych maszyn, których nie ma w FSX. Dostępne są Ford Trimotor, Lockheed Vega (uzupełniony o warianty jakich nie było w FS9), Vickers Vimmy i Spirit of St. Louis.
-
Classic Wings w błyskawicznym tempie wydał aż trzy samolotu - Curtiss-Red Ramblera, Jeannin Taube oraz Dart Kittena II. Wszystkie trzy prezentują się bardzo ładnie, dobre wrażenie robią wypalane cienie, jednak szybkie tempo przełożyło się na proste do uniknięcia błędy - w samolotach szwankują animacje, w kokpicie można zastać chyłomierz i kompas działające na odwrót, a na zewnątrz śmigło obracające się w złym kierunku.
Linki nie są podane na stronie, ale można je znaleźć w wątkach ze screenami na SOH:
Curtiss, Taube i Kitten.
-
Kolejne samolot to Corby CJ-1 Startlet, Whittaker MW-6 i Zippy Sport - obrazki zdradzające właściwie wszystko na temat walorów samolotów znów na forum SOH - kolejno Starltet, MW-6 i Zippy.
-
Następne dwa samoloty sporo dzieli - autor wydał najpierw Edgley'a Optikę, a niedługo potem Heinkela He-51. Mimo szybkiego tempa, samoloty prezentują się godnie, co można obejrzeć na zrzutach ekranu tu i tu.
-
Kolejną propozycją jest Sopwith Camel. Wykonanie modelu i tekstur jak zwykle nie zawodzi, sporą uwagę poświęcono także zbliżeniu modelu lotu do zachowania oryginału. W pakiecie znajduje się miły akcent w postaci malowania z biało-czerwonymi szachownicami. Zrzuty ekranu w wątku na SOH.

Ryan STA - Aleks Pisarjenko
SWingman, autor wymienionego wyżej Grummana wypuścił natywny samolot dla FSX własnymi siłami - Ryan STA, także w wojskowej wersji PT-16 prezentuje się nieźle i może konkurować z płatnym dodatkiem Golden Age Simulations. Garśc obrazków.

Jakowlew Jak-18 - Aleks Pisarjenko
SWingman wydał kolejny model, Jaka-18 na podwoziu kołowym i na płozach. Beta samolotu oferuje ładny i funkcjonalny przedni kokpit, ale i kilka błędów - najbardziej uciążliwy jest ster kierunku w powietrzu działający na odwrót, będący pozostałością po modelu lotu oryginalnie tworzonego dla FS9. Screenów znów nie szczędzi SOH.

Polikarpow Po-2 - Aleks Pisarjenko
SWingman niestety nie dokończył Jaka, ale za to wydał natywnego Kukuruźnika. Kilka screenów można znaleźć pod niniejszym adresem - próżno oczekiwać bogactwa systemów, zdradzają one więc większość istotnych rzeczy na temat samolotu. W pakiecie znalazł się jeden model w pojedynczym malowaniu, ale już pojawiło się kilka dodatkowych malowań.
-
Ukazał się także model Po-2 z płozami.

Icon A5 Andreasa Koernera
Wyróżniająca się ciekawym designem amfibia. W kokpicie elektroniczna mapa na bazie przerobionego defaultowego GPSa i wskaźniki nawiązujące do deski rozdzielczej samochodu, a także błędna animacja pedałów.
Kilka screenów.

Lockheed F-104 Starfighter Sim Skunk Works
F-104S i ASA Sim Skunk Works zostały udostępnione za darmo, do pobrania wymagana jest rejestracja. Na stronie można znaleźć instrukcje obsługi - warto się z nimi zapoznać, bo samolot można uszkodzić.
Screeny.

MiG-21 MF - Iwan Jurčaga
Autor MiGa-21 F-13 dla FS9 wydał nowszą wersję samolotu dla FSX. W paczce znajduje się dokumentacja w języku czeskim, a na stronie autora można znaleźć filmiki instruktażowe z angielskimi napisami - bez tego uruchomienie samolotu może być wyzwaniem. By uświadczyć dźwięki, należy pobrać także F-13 i wrzucić pliki do folderu dźwięków FSXowego MF.
Screeny i filmiki na stronie autora.

Saab J-35 Draken - Bookmark Flightsim Software
Realistyczny Draken dostępny dotąd jako beta doczekał się ostatecznej wersji. Samolot prócz natywnych modeli (w kokpicie niestety nie wymodelowano drążka - powód podano w manualu), paru malowań i autentycznych dźwięków oferuje także dobrą instrukcję, przybliżający systemy które oddano wiernie oryginałowi (nawet radar jest funkcjonalny) i model lotu testowany przez prawdziwych pilotów Drakena.
Dostępna jest także wersje dla FS9.
Screeny i niemal stustronicową dokumentację można obejrzeć na stronie autora.

Samoloty Iris Flight Simulation Software:
Iris już kiedyś postąpił hojnie i udostępnił swoje samoloty dla FS9 za darmo, a teraz do grona bezpłatnych dodatków dołączyły dodatki dla FSX - Pilatus PC-9, T-6/A Texan II, F-20 Tigershark, P-40E Kittyhawk oraz wersje fikcyjne - dwusilnikową (bazowana na takim projekcie P-40C) i ze śmigłem przeciwbieżnym. Wszystkie samoloty są natywne, jako płatne dodatki zbierały niezłe recenzje (zwłaszcza PC-9 i Texan), a teraz ich stosunek jakości do ceny wzrósł niepomiernie. Do modeli dołączone są sensowne instrukcje, screeny i filmiki promocyjne można zobaczyć na stronie producenta.

Blackburn Buccaneer S.2 UKMIL
W końcu pojawił się samolot UKMIL, o którym warto wspomnieć. Wcześniejsze dzieła (Harrier, Tornado, Gazelle i jeszcze kilka natywnych statków powietrznych) nie były zbyt udane - nie dość, że nie zachęcały odwzorowaniem systemów ani grafiką, to jeszcze wyraźnie obciążały komputer. Najnowszy Buccaneer to konwersja modelu z Strike Fighters 2, a nie autorski projekt, dzięki czemu samolot prezentuje się nieźle i nie pożera zasobów. Odwzorowano niestety jedynie przedni kokpit.
Kilka screenów.

Mitchell Wing - Aerosoft
Aerosoft zaskoczył wydaniem darmowego dla użytkowników jego forum (wymagana jest bezpłatna rejestracja) dodatku. Twórcą jest autor płatnego ultralighta American Aerolites Falcon, a najnowszy owoc jego prac rzeczywiście mógłby być płatnym dodatkiem. Aktualizacja naprawia działanie kompasu i dodaje spaliny przy włączaniu silnika.
Obrazki na forum wydawcy.

Antonow An-28/PZL M-28 - Wadim Dupliszew, Radosław Koterbski
Beta konwersji samolotu wykonanego oryginalnie dla X-Plane. W samolocie sporo rzeczy działa, choć nie wszystko, a autor modyfikacji niestety stracił pliki źródłowe - dlatego warto zobaczyć, co model oferuje w obecnej postaci. Kilka postów na temat modelu na forum, a na SOH dodatkowe screeny.

Saab 105 - Christian Haiböck
Natywna wersja samolotu który ewoluował z niegdyś płatnego dodatku dla FS2004 wydanego przez FSQuality. Do pobrania dostępne są trzy pakiety różnych wersji samolotu. W niektórych miejscach kokpitu widoczne są tekstury niskiej rozdzielczości, ale panel z instrumentami prezentuje się poprawnie, podobnie jak odwzorowanie systemów - możliwy jest pomaż silnika czy uszkodzenie urządzeń elektrycznych, dlatego warto przeczytać dokumentację (po niemiecku). Tutaj można obejrzeć kilka screenów.

Nord 2501 Noratlas - Jean-Francois Martin, Gilbert Millas
Bardzo porządnie wykonany francuski samolot transportowy, do którego obsługi niezbędne jest zapoznanie się z dokumentacją. Ta w pakiecie jest w języku francuskim, jednak ci którzy nie władają językiem Moliera mogą skorzystać z angielskiej instrukcji do nieco starszej wersji dodatku, do której to instrukcji link znajduje się w wątku na SOH, w którym można też obejrzeć kilka zachęcających screenów.

Ryan Navion - LDR Development
Słabą reprezentację darmowych jednosilnikowych samolotów tłokowych wspiera uwspółcześniona wersja historycznego samolotu w trzech wariantach - bez zbiorników paliwa na końcówkach skrzydeł i z, w 2 wersjach. Samolot, jak na standardy darmowych dodatków, ma całkiem obszerną dokumentację. Wiele obrazków można obejrzeć w serwisie SOH.

Argo-02 - USSR-13323
Bardzo ładnie wykonany model rosyjskiego samolotu do samodzielnego składania. Pomimo bety w nazwie jest właściwie ukończony, autor chciałby jeszcze dodać prawdziwe dźwięki, dopracować model lotu i przetłumaczyć na angielski suwak NL-10M. Warto pobrać dodatek z poprawionymi modelami lotu i dodatkowymi malowaniami. Zrzuty zobaczyć można na rosyjskim Avsimie i na CBFS.

Boeing 727-200 Adv - TinMouse/TinFork
Nestor FS-owych dodatków dostał natywne modele - zewnętrzny i VC. Modele nie należą wprawdzie do najładniejszych, ale są wystarczająco funkcjonalne. W klikalnym VC rzutowane są panele znane z dodatku TinMouse. Zrzuty można obejrzeć na Avsimie.


Helikoptery:

Do ostatniej odsłony symulatora Microsoftu wyszło sporo płatnych wiropłatów, jednak darmowych dodatków godnych polecenia jest naprawdę mało. By latanie śmigłowcami było mniej męczące, warto jest skorzystać z Helitrimu autorstwa Michała Krawczyka. A by latanie śmigłowcami było bardziej wymagające, można zaopatrzyć się w darmowy Helicopter Total Realism, dodający wiele efektów, które nie zostały uwzględnione w modelu lotu Microsoftu lub zostały zbytnio uproszczone. Dodatek oferuje możliwość dostosowania poziomu realizmu ("trudności"), automatycznego trymowania itp.

Piasecki H-21C Micke'a Posha (istnieje starsza wersja dla FS9, nie oferuje jednak VC) - ładnie wykonany helikopter w układzie tandem – „Latający Banan”. Po załadowaniu śmigłowiec wygląda na bardzo mały, należy przybliżyć kamerę skrótem ctlr+-.
Screeny i filmik.
-
Co zaskakujące po tak długim czasie od premiery, helikopter doczekał się aktualizacji - niedawno na stronie autora ukazała się łatka, wprowadzająca trochę poprawek modelu lotu, bryły śmigłowca i położenia kamer.

Eurocopter AS332L2 Dirka Fassbendera - estetycznie wykonany helikopter dwusilnikowy (Acceleration wymagany), oferujący między innymi autopilota, systemy zbliżone do tych w prawdziwej Super Pumie oraz szereg fajnych animacji. VC na szczęście prezentuje się lepiej niż model zewnętrzny (nie żeby ten drugi raził oczy), jest w pełni kilkalny i przyjazny dla klatek.
Świetna alternatywa dla Pumy Nemeth Designs, a autopilota można używać także w innych śmigłowcach. Model od razu wyposażony w HeliTrim.
Screeny są na tronie autora podanej wyżej, a filmiki tutaj.

Jeśli ktoś ma wielką ochotę na loty śmigłowcem, to są jeszcze dwa dodatki akceptowalnej jakości (aczkolwiek niższej niż większość podlinkowanych tu produkcji), w postaci S-55 Alphasimu (firma udostępniła niegdyś płatny dodatek za darmo, zarówno w wersji dla FS9 jak i FSX - tutaj można pobrać poprawkę beacona) oraz OH-6 Pigleta, uaktualnionej wersji helikoptera wydanego niegdyś dla FS9.
-
Alphasim udostępnił kolejny swego czasu płatny śmigłowiec, szturmową Cobrę w wersjach dla FS9 i FSX, można uzupełnić go o poprawiony model lotu.
-
Kolejnym darmowym helikopterem niegdyś sygnowanym nazwą Alphasimu, a obecnie Virtavii, jest AW-101.

Enstrom 280 FX Eagle Rotorcraft Simulations
Podobno pierwszy w historii FS-a Enstrom, tutaj 280 FX na płozach i pływakach (8 wariacji modeli). W skromnym VC trochę defaultowych wskaźników, z zewnątrz nieco przesadzone linie podziału - jednak trudno wybrzydzać biorąc pod uwagę liczbę darmowych śmigłowców dla FSX.
Filmik i screeny.
Na stronie dostępne są także natywne wersje znanych z FS9 Embraera 120 i Piaggio Avanti oraz Bellów Owena Hewitta.
-
Wersja 3.0 Piaggia Avanti została wydana własnymi siłami autora, Mario Noregi. Samolot jest natywny i mimo grafiki która nie pociąga, warty jest uwagi - mimo dosyć brzydkich tekstur, model jest całkiem niezły, a oddane systemy są całkiem bliskie rzeczywistym. Samolot można zepsuć, a w pakiecie znalazła się instrukcja bazowana na oryginalnej.
-
Następny natywny dla FSX samolot autorstwa Mario Noregi to Piaggio PD-808. Grafika kokpitu nie jest najwyższych lotów, ale działanie systemów rekompensuje niedostatki wizualne. W pakiecie jest kilka modeli różnych wersji samolotu a także obszerna instrukcja. Dodatkowe screeny znajdują się tutaj.
-
Eagle Rotorcraft Simulations wydał także natywną wersję Grummana S-2F3 Miltona Shupe, niedawno wydanego w wersji dla FS9. Z zewnątrz nie wygląda źle, natomiast VC skusi tylko miłośników tego samolotu.
-
Kolejnym modelem jest Grumman E1B Tracer - wytrawne oko dostrzeże, że od poprzedniego różni się m.in. radarem.
-
Nazwa zobowiązuje - Eagle Rotorcraft Simulations wydało zrobionego własnymi siłami Bella 222. Dodatek wprawdzie nie będzie istotną konkurencję dla płatnej oferty CERA, jednak autor zamierza go rozwijać, uzupełniając o dodatkowe modele i poprawiając wygląd oraz funkcjonalność wnętrza.
-
Wydany został kolejny samolot z serii, Grumman S-2F1.

Eurocopter EC-135 H&S Design
Natywna wersja EC-135 wydanego dla FS9 przez grupę Icaro. Dostępne jest multum konfiguracji, tak modelu zewnętrznego jak i kokpitu (ponad 50 modeli, których dodatkowe opcje można wybierać z poziomu FS-a), także w wersji EC-635. Jednak nawet po pobraniu dwóch łatek kokpit nie będzie kompletny - by wszystkie wyświetlacze działały, należy nabyć FSMap i zostać członkiem grupy Icaro, bo tylko dla nich dostępny jest FMS i GPS. Pozostałe systemy bazują na panelu znanym z czasów FS8 - nie są złe, choć nie wszystko działa jak należy, a autopilot nie funkcjonuje wcale.
Filmiki promocyjne.
By móc pobrać helikopter i aktualizacje, wymagana jest darmowa rejestracja.
-
Wydana została aktualizacja do wersji 1.4, dwie wymienione wcześniej małe łatki nie są już potrzebne.

Szybowce:

Przed lotami szybowcami warto jest pobrać darmowy programik WinchX, dzięki któremu w FS-ie pojawi się możliwość użycia wyciągarki, CumulusX dla bardziej realistycznej termiki, AeroTow, by dostosować wygląd i zachowanie holówki oraz Throttle2spoiler celem szybkiego przypisywania przepustnicy do obsługi hamulców w szybowcach. Condorowi pewnie nie dorówna, ale i tak nie jest źle, ba - bywa wręcz bardzo fajnie.

Pirat z SimHangaru autorstwa Michała Puto- Acceleration zalecany, ale nie wymagany (przy SP2 podobno potrafi podskoczyć na ziemi). Rewelacyjny VC ze wskaźnikami 3d i elegancki model zewnętrzny sprawiają, ze jest to bezsprzecznie najlepszy darmowy "patyk" do FSX. Oferuje także gauges-wyciągarkę autorstwa Michała Krawczyka.
Wątek na forum Iłka i filmik.

Lak Genesis i łatka (dostępna jest także wersja dla FS9) - szybowników na pewno zainteresuje nietypowy kształt szybowca. Choć wykonany o klasę niżej od Pirata, nadal stanowi niezłą propozycję dla wirtualnych szybowników.
Recenzja w serwisie Simflight oraz filmik.

Na marginesie można jeszcze wspomnieć, że modele ASK 21, DG-101G, DG-202, LS-7, LS-8, L-13 oraz SF 28 ze strony www.fsglider.de zostały zaktualizowane do standardu FSX, jednak nie oferują nic więcej niż ich odpowiedniki w FS9.
-
Natywnych wersji doczekały się także Libelle, LS-4, Discusy i Bocian, a także ASW-15, -17, -20, ASH-25, IS-29.

Do wąskiego grona natywnych szybowców dla FSX dołączył Slingsby T21/TX1 autorstwa Ricka Pipea i Saverio Maurriego, którego screeny przed pobraniem można obejrzeć tutaj.
Ostatnio zmieniony przez PZL Belfegor Sob 01 Mar, 2014 19:08, w całości zmieniany 19 razy  
 
 
PZL Belfegor
Moderator


Imię: Dymitr Osiński
Dołączył: 19 Lut 2005
Posty: 2913
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014 13:24   

Aktualizacja 13 IV 2010 - doszły Mundry Cap, Vautour oraz samoloty Roberta Richardsona.

Aktualizacja 19 V 2010 - dodano A310, izraelskiego Vautoura, Luscombe, SE.5a oraz dodatki dla defaultowego Horneta.

Aktualizacja 24 VI 2010 - przybyły J7W1 i MAI-890 Pigleta, Taylor J-2 oraz przerobione samoloty Miltona Shupe.

Aktualizacja 1 VIII 2010 - Sopwith Camel, Dassault Mystere IV, PC-7 v2.0, modyfikacje do Horneta Sludge'a oraz światełko dla S-55.

Aktualizacja 1 IX 2010 - dodałem PC-6, A-300B oraz Hornety.

Aktualizacja 24 XII 2010 - RWD-10, Jenny, Étendard, Fouga, Puss Moth, Basset, Nimrod, Cobra, wzmianka o MD-83 i Citation X oraz kilka drobnych zmian.

Aktualizacja 19 II 2011 - Boeing 727, Twin Pioneer, Ił-86 i Cresco.

Aktualizacja 23 IV 2011 - Meteory, Trojan, C-47, Raiden, Baby Ace, nowa wersja Etendarda oraz 727 ADV, Comet i Blerioty.

Aktualizacja 4 VII 2011 - Thorp, 2 wersje C-47, Gannet AS.6, ostatnia wersja Etendarda, Grob Tutor, Icon, F-104, MiG-21, Enstrom i kilka szybowców. Dodatkowo poprawiłem linki, powinny działać wszystkie prócz tych do Mirage'a 2000 i samolotów z FSNorthwest.

Już mniej kusa aktualizacja 8 i 9 VII 2011 - T-45 v2.10 i L-1011 oraz PT-19.

Aktualizacja 26 IX 2011 - Avro Shackleton i Saab Draken oraz działające linki do FSNorthwest.

Aktualizacja 11 XI 2011 - Tu-154, Do-28, Nord 3400, P-40, F-20, T-6 i PC-9.

Aktualizacja 15 I 2012 - Tu-144, Vampire, Sea Vampire, Venom i PL-4A.

Aktualizacja 9 IV 2012 - Ambassador, kolejny Venom, Buccaneer i Caudrony.

Aktualizacja 1 V 2012 - DC-10, Ambassador Mk.2, Druine Turbulent, Socata Rallye i poprawka H-21C.

Aktualizacja 1 VII 2012 - T-45 v2.21, Dragon Rapide v4, MD-83 v2, A-26, Ercoupe, Grumman Duck i natywne wersje domyślnych samolotów z FS9, Mitchell Wing.
Poprawiłem też linki do Flightsimu, które po aktualizacji serwisu przestały działać.

Aktualizacja 1 IX 2012 - Basler, Kitten, Curtiss i Taube, EC-135, kolejny Vampire i Gannet, Hornet Blue Angels, Piaggio Avanti v3 i Grumman Tracker.

Aktualizacja 1 XI 2012 - Mini IMP, Supermarine Attacker, Gypsy Moth, Startlet, MW-6 i Zippy Sport, Ryan STA, aktualizacje dla Tu-154, BT-67, T-45 i L-188.
Poprawiłem linki do forum Iłka i strony Royale French Navy Design.

Aktualizacja 1 I 2013 - kolejna wersja Goshawka i udostępniony za darmo F-35, Mosquito, DC-3T, Victor, powrót Turbulenta i Jodela a ponadto AT-3, He-51 i Optica, Jak-18, M-28 i Tracer.

Aktualizacja 1 III 2013 - F-106, Sopwith Camel, Nord Noratlas, Piaggio PD-808, Saab 105, Slingsby T21/TX1, nowa wersja F-35 i obowiązkowo nowa wersja Goshawka.

Aktualizacja 1 V 2013 - Bell 222, F-14D v2.0 i nowe wersje Goshawka oraz F-35.

Aktualizacja 1 VII 2013 - Mirage III Restauravii, Kukuruźnik Swingmana, uaktualnienia F-35, Etendarda i EC-135.

Aktualizacja 1 IX 2013 - C-117, Cessna 310, Me-264 i Po-2 na płozach.

Aktualizacja 1 XI 2013 - nowe wersje C-47, C-117, F-14, F-35 i Meteora.

Aktualizacja 1 I 2014 - Ryan Navion, Argo-02, Boeing 737 i nowe wersje T-45 oraz F-14.

Aktualizacja 1 III 2014 - F/A-18, Meteory, WA-40, C150L, AW-101, S-2F1, uaktualnienia Tu-154, T-45 i F-35.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Configured by konraf

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania identyfikatora sesji użytkownika. Dzięki temu plikowi będziesz zalogowany w serwisie przez cały czas przebywania w witrynie bądź do momentu wylogowania się. Możesz zrezygnować ze zbierania informacji poprzez pliki cookies, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki - niemniej w takim przypadku nie gwarantujemy poprawnego działania serwisu.